Els teatres municipals de Badalona tanquen el primer semestre del 2025 amb un 85% d’ocupació

Amb 11 sessions exhaurides dels 25 espectacles planificats, la programació professional als teatres Zorrilla, Margarida Xirgu i Blas Infante es manté com l’instrument essencial per acostar, a través de les arts escèniques, la cultura a tota la ciutadania de Badalona.

Temporada GEN-MAIG-2025

Els teatres municipals de Badalona – Zorrilla, Margarida Xirgu i Blas Infante – han tancat la programació professional de la temporada gener – maig 2025 amb un 85% global d’ocupació.

Un total de 25 espectacles han conformat aquesta primera temporada de l’any d’arts escèniques professionals a Badalona. Obres de petit i gran format de teatre, música, dansa i màgia per a tots els gustos i per a totes les edats que han tingut una excel·lent resposta per part del públic, arribant a exhaurir 11 de les sessions programades.

Més de 9.400 espectadors i espectadores han gaudit d’una àmplia oferta de representacions escèniques. Han obert i tancat el primer semestre del 2025 dos grans èxits de públic i crítica, Tots ocells d’Oriol Broggi i 14.4 de Sergio Peris-Mencheta, que han exhaurit totes les localitats cadascuna. També s’han pogut veure els muntatges de tres dramaturgs i directors de primer nivell a Catalunya: Lluna plena d’Àlex Rigola, L’Aranya de Jordi Prat i Coll, produït pel Teatre Nacional de Catalunya, i L’imperatiu categòric de Victoria Szpunberg, produït pel Teatre Lliure. Així mateix, grans noms de l’escena catalana i espanyola han tingut presència als teatres badalonins: Àngels Gonyalons a Dones de Ràdio de Sergi Belbel, Pedro Casablanc a Don Ramón María del Valle-Inclán de Xavier Albertí i Ramon Madaula i Jordi Boixaderas a Els bons. L’humor ha estat servit amb L’orquestra impossible de Marcel Tomás i la Girona Jazz Project al Teatre Zorrilla i el monòleg de David Guapo al Teatre Blas Infante.

Dins d’una vessant més local, a més a més del clàssic concert de l’Orquestra de Cambra del Conservatori de Badalona, emmarcat en el cicle “Badalona a Escena” s’han pogut veure l’espectacle de dansa Efímers de David Yudes amb Ismael Dueñas i l’espectacle musical Una estona amb Sondheim de la companyia L’Oca Underground.

I pel que fa a la programació familiar, grans i petits han gaudit amb els espectacles KariGuri de la companyia Giramagic, Petit Break de la companyia Brodas Bros i Tumbalafusta de Xavier Bobés, Pau Matas i La Ruta 40.

FESTIVAL INTERNACIONAL DE MÀGIA, XXV MEMORIAL LI-CHANG

De l’ 1 de febrer al 2 de març, Badalona va acollir el 25è aniversari del Memorial Li-Chang amb gairebé el 100% d’ocupació als tres teatres municipals. Més de 2.900 espectadors i espectadores van assistir als vuit espectacles principals del festival que va començar amb l’espectacle del Mag Lari Strafalari, seguit del doble show de Màgia a cegues amb el mag xilè Juan Esteban Varela, l’espectacle familiar KariGuri de la companyia Giramagic, les quatre funcions de la Gala Internacional i la Gala Solidària. Aquesta edició també va comptar amb altres activitats complementàries a biblioteques, centres cívics, llibreries, així com la ja clàssica Trobada de Mags al Centre Comercial Màgic.

FESTIVAL BLUES & RITMES

Del 28 de març al 6 d’abril, el Festival Blues & Ritmes va celebrar una nova edició amb grans noms de l’escena musical de diverses geografies i estils musicals. El cicle de concerts badaloní va omplir el Teatre Margarida Xirgu amb més d’un miler de persones de diverses procedències i edats al llarg de les cinc actuacions programades: Dobet Gnahoré, The Del Fuegos, Jesse Dayton + Muireann Bradley i Françoiz Breut.

FESTIVAL DANSA METROPOLITANA

El Festival Dansa Metropolitana va tornar un any més als teatres municipals de Badalona amb dues propostes molt originals: Afrikan Party del director, coreògraf i ballarí Oulouy i el seu equip internacional Supa Rich Kids i l’espectacle familiar Petit Break de la companyia Brodas Bros.

ALTRES ACTIVITATS

Durant aquesta temporada s’han mantingut els tres cicles cinematogràfics que es projecten habitualment al teatre Margarida Xirgu. El cicle de cinema català Cicle Gaudí i el cicle de cinema documental Docs del Mes han ocupat els vespres dels dimecres a les 20 hores. Per altra banda, el cicle de cinema familiar Pack Màgic s’ha projectat mensualment els diumenges a les 12 hores del migdia.

Comparteix: